Friday, July 19, 2013

"Tunjukanlah kami jalan yang lurus"

eh  , bila baca balik post dulu dulu rasa macam nak hempuk hentak hentak je kepala ni . Memamlukan sungguh -.-" HAHA . What ever pun tu semua dulu. Biasa la manusia, tak lari dari kesalahan , kesilapan. Jadi, aku telah mencuci, membasuh dan membuang segala post yang menyakitkan hati orang, post yang mengaibkan orang serta gambar gambar yang tak patut aku letak . Maaf ye . 

 “Wahai sekalian manusia yang beriman dengan lidahnya, (namun) belum masuk iman ke dalam hatinya. Janganlah engkau sekalian mengumpat orang-orang Islam dan jangan membuka aib mereka, (kerana) sesungguhnya orang yang membuka aib saudaranya yang muslim, maka Allah akan membuka aibnya. Dan siapa yang aibnya dibuka Allah, maka Dia akan membukanya sekalipun di dalam rumahnya.” (HR. Muslim, Abu Daud dan at-Tirmidzi)

Sebenarnya terasa sangat malu sebab mempamirkan gambar dan muka sendiri, dan diri ini sendiri yang membuka aib sendiri :( . Abah selalu berpesan, jangan selalu sangat letak gambar sendiri kat Facebok or mana mana tempat yang tak sepatutnya kerana boleh menimbulkan fitnah . 

Ya Allah . 

ٱهْدِنَا ٱلصِّرَ ٰط ٱلْمُسْتَقِيمَ
Ihdina s-sirâta l-mustaqîm
 "Tunjuklah kami jalan yang lurus"


No comments:

Post a Comment